עקירות כירוגיות

דף הבית >> עקירות כירוגיות

כירורגיה - עקירות כירורגיות - מהי עקירה כירורגית

מהי עקירה כירורגית והאם היא יכולה להתבצע במרפאה רגילה?
כל עקירה היא בהגדרה כירורגית אך רק עקירה שדורשת פתיחה של החניכיים מכונה "עקירה כירורגית". עקירות כירורגיות מתבצעות במרפאת שיניים בהרדמה מקומית רגילה אותה הרדמה שעושים לפני סתימה.

עקירה כירורגית נדרשת כאשר:
  • השן כלואה בלסת (לרוב מדובר בשיני בינה)
  • השן התפצלה כתוצאה מהרס נרחב של הכותרת
  • התפתח אבסס וצריך לבצע כריתה של הרקמה הדלקתית סביב השן.
כל עקירה כירורגית מסתיימת בתפרים של החניכיים.

עקירות שיני בינה, במיוחד כאשר ישנה קירבה של גורמים רגישים כגון העצב המנדיבולרי בלסת התחתונה והסינוס המקסילרי בלסת העליונה, צריכות להתבצע על ידי רופא מומחה.

האם אפשר לתפקד באופן רגיל מיד אחרי עקירה כירורגית?
לאחר עקירה כירורגית, המטופל מקבל בעל פה ובכתב הוראות התנהגות של " עשה ואל תעשה" בעיקר בשל שלושה מצבים צפויים: דימום, זיהום וכאב.
  • למניעת דימום, יש להימנע מאוכל קשה או חם למשך 24 שעות לאחר הפעולה הכירורגית. כמו כן יש להימנע מלשטוף את הפה ולירוק, ומפעילות פיזית.
  • למניעת זיהום המטופל יקבל מרשם לאנטיביוטיקה לפי הצורך
  • באזור העקירה צפויים כאבים (הנשלטים ע"י משככי כאבים) ונפיחות החולפת אחרי מספר ימים.
ברוב המקרים הפעולה אינה מלווה בתופעות מיוחדות והמטופל יכול לתפקד ולחזור לעבודה כבר למחרת. במקרה ובוצעו תפרים, המטופל יזומן למרפאה להוצאת התפרים, לאחר שבוע עד 10 ימים. פעולה זו קצרה ופשוטה מאוד ולא מלווה בשום כאב.

שיננית