טיפולי שיניים

דף הבית >> בר תחתון >> טיפולי שיניים

רפואת השיניים של המאה העשרים ואחת במיוחד במדינות המערב נתפסת כאלמנט אסתטי. בשנים האחרונות נוהגים לכנותה בשם רפואה אסתטית. אסתטיקה של הפה והלסת לעתים כרוכה בהליך רפואי הכולל סוגים שונים של טיפולי שיניים ושילוב של רופאים מומחים מהתמחויות שונות ברפואת השיניים.

טיפולי שיניים כרפואה מונעת ניתנים במסגרת טיפולי שיננית. טיפולים אלה מגנים על החניכיים מפני הצטברות וחדירת חיידקים בסביבת השיניים. חניכיים בריאים הכרחיים להצלחתם של כל טיפולי השיניים האסתטיים. מחלות חניכיים הם קרקע לאובדן השיניים הבריאות ואלה שטופלו. בריאות החניכיים נשמרת כאשר מקפידים לטפל באופן תקופתי באמצעות טיפולי שיננית ושומרים על היגיינת הפה. רופאי שיניים כלליים ורופאי שיננית אחראים לאבחן התהוות מחלה או בעיה בחניכיים ולהפנות לפריודונט, מומחה לחניכיים. הסימפטומים לנוכחות מחלה או דלקת חניכיים הם: ריחות לא נעימים הנפלטים דרך הפה, רגישות בשיניים, רגישות לשינויי טמפרטורה,  תזוזות ונשירת שיניים.

מחלות שיניים נגרמות  מליקויים בריאותיים בשן או בלסת, כמו: עששת, צמיחת שן בינה, שן סדוקה או שבורה, מחלה בלסת, או שורש שן חשוף. יש מקרים בהם לאחר עקירת שן בינה עלול להתפתח מצב המכונה מכתשית יבשה המלווה בכאב עז, במקרים רבים הכאב מוקרן לכיוון האוזן. מצב זה נגרם בשל הרס קריש הדם במכתשית וחשיפת העצם. טיפולי שיניים למחלות מסוגים אלה ניתנים על ידי רופא מומחה מתחום האנדודונטיה.  מחקרים רבים מדווחים על קשר בין מחלות חניכיים לבין מחלות שיניים לא מטופלות או הזנחה שנגרמה מטיפול לקוי.

בשנים האחרונות השתלות שיניים, השתלות עצם ושיטות חדשות לשיקום פה ולסת נחשבות לחלק האטרקטיבי  של טיפולי שיניים. תחום זה משתמש בטכנולוגיות מפותחות המשחזרות את מערכת הלעיסה, גם במקרים בהם קיים אובדן של מרבית או רוב השיניים בפה וגם מונע פגיעה משימוש בשיניים בריאות במהלך שיקום שיניים בודדות שצריך לשחזר. זוהי המהפכה החדשה של רפואת השיניים, אשר ממשיכה ומתפתחת ומשפיעה על אסתטיקה ובריאות השיניים.

טיפולי שיניים הם טיפולים קונבנציונליים בעלי השלכות רפואיות המשפיעות על תפקודו של האדם בחיי היומיום. מעבר לפן האסתטי אשר מעלה את הביטחון העצמי, קיימת חשיבות למערכת הלעיסה אשר משמשת כתחנה ראשונה של מערכת העיכול. מחלות השיניים גורמות לכאבים בלתי נסבלים, לצריכת משככי כאבים, לחץ, עצבנות ולהפרעות בתפקוד הכללי.

ד"ר מיכל הלחמי עוסקת ברפואת שיניים מאז 1974. במרפאת השיניים שברשותה כבר ארבעה עשורים היא משלבת שיטות טיפול מתקדמות ושימוש בהיפנוזה למתרפאים הסובלים מפוביות וחרדות מטיפולי שיניים. ד"ר מיכל הלחמי הייתה חלק מהסגל הבכיר בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת תל אביב, במשך עשור עסקה בהוראה ובמתן הרצאות לסטודנטים במחלקה להפרעות בפרק הלסת, הקדישה שנים רבות מחייה הרפואיים למחקר, חקרה את תחום הפרעות פרק הלסת ופרסמה מאמרים חשובים בתחום.

שיניים תותבות