טיפולי שיניים בהרדמה

דף הבית >> בר תחתון >> טיפולי שיניים בהרדמה

מטיפולי שיניים רובנו ננסה להימנע ככל הניתן, במיוחד כשמדובר בטיפולים מורכבים וכואבים, אך לבסוף בלית ברירה נאלץ להופיע במרפאת רופא השיניים שלנו ולעבור את טיפולי השיניים שאנו צריכים. כיום, ישנם מספר טיפולי שיניים בהרדמה חלקית מכיוון שהכאבים ללא הרדמה גדולים מאוד ולא ניתן לעמוד בהם.

טיפולי שיניים בהרדמה – הסוגים

כיום, ישנם מספר טיפולי שיניים המבוצעים בהרדמה אזורית שבניהם:
  • טיפולי שתלים דנטלים – טיפולי שיניים בהרדמה מסוג שתלים דנטלים אלו טיפולים מורכבים הנמשכים מספר שעות, בהתאם למצבו של כל מטופל ונעשים בהרדמה אזורית לטשטוש הכאבים הכרוכים בהליך הרפואי. גם לאחר טיפול שתלים דנטלים יקבלו המטופלים מרשמים למשככי כאבים שאותם ייקחו מספר ימים.
  •  טיפולי השתלת שיניים – עוד סוג של טיפולי שיניים בהרדמה אזורית (בחלק מן המקרים) שבו בעצם מבצעים השתלה של שיניים מלאכותיות במקום השיניים המקוריות מסיבות שונות, כגון: החלשות השן ונשירתה, עששת ועוד.

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה

ישנם מטופלים רבים שיעברו טיפולי שיניים בהרדמה מלאה מכיוון שאינם יכולים לעבור את אותם הטיפולים בדרך הרגילה כמו שאר המטופלים. הסיבות שעושים טיפולי שיניים בהרדמה מלאה היא לרוב מהסיבה שמטופלים מסוימים חולים במחלות לב או סובלים ממוגבלויות שונות ולא יכולים לשאת בכאבים של טיפולי השיניים.

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה – למי מתאים

כפי שכבר צוין דלעיל, ישנם מטופלים רבים, כגון מטופלים שסובלים ממוגבלויות שונות או מחלות מסוימות שאינם יכולים לעבור טיפולי שיניים ללא הרדמה מלאה, אך לפני שמאשרים להם את ההליך הרפואי בהרדמה מלאה, הם יאלצו לעבור מספר בדיקות שיוכיחו כי אכן הינם מועמדים מתאימים לביצוע טיפולי שיניים בהרדמה, שכן שום רופא לא יקח את הסיכון בהכנסת מטופל לטיפולי שיניים בהרדמה מלאה ללא עשיית בדיקות מלאות וקפדניות לפני כן.

לסיכום: טיפולי שיניים יש הרבה, ברוב המקרים אין צורך בטיפולי שיניים בהרדמה, אך ישנם מקרים בהם כן צריך הרדמה חלקית/מלאה מסיבות שונות שהינן: מטופלים הסובלים ממחלות שונות כמו מחלות לב או טיפולים קשים במיוחד שרף הכאב בהם גבוה ביותר. בכל מקרה, גם אם מדובר בטיפולי שיניים ללא הרדמה וגם אם מדובר ב- טיפולי שיניים בהרדמה חלקית/מלאה, חשוב לגשת לייעוץ אצל רופא שיניים מומחה ומנוסה.

הלבנת שיניים