טיפולים משמרים

טיפולים משמרים

טיפולים שמבצעים על מנת לטפל בעששת ומחלת חניכיים, המחלות הנפוצות הפוגעות בשיניים. כאשר מטפלים במחלות אלו בזמן, ניתן לשמור על השיניים ולמנוע טיפולים נרחבים יותר בעתיד, כגון שיקום פה וכירורגיה. לכן, אנו מקפידים להדגיש את חשיבות הביקורת התקופתית והטיפול המונע בפני המטופלים שלנו.
ואם כבר בחשיבות הביקורת התקופתית עסקינן, מתי בפעם האחרונה ביקרת אצל רופא השיניים שלך?

מהי עששת?
העששת היא מחלה מדבקת הגורמת לחורים בשיניים ופוגעת ב- 99% מהאוכלוסייה.
העששת נוצרת ע"י חיידקי הרובד, אשר בנוכחות סוכרים בשיניים, מפרישים חומצה הפוגעת בזגוגית השן ואף גורמת לבריחה של סידן מהזגוגית. (דמינרליזציה)

מהן מחלות החניכיים?
מחלות חניכיים הן קבוצת מחלות הפוגעות במנגנון התמיכה של השן. הגורמים למחלות אלו הם חיידקים הנצמדים אל השן ויוצרים את הרובד הדנטלי, המכונה "פלאק". חיידקים אלו, בצירוף התגובה של מערכת החיסון שלנו לנוכחותם, גורמים להרס של הרקמות, ובסופו של דבר אף לאובדן שיניים.

איך תוכלו לזהות מחלת חניכיים בעצמכם?
  • ריח רע מהפה (Halitosis) - אנשים מתרחקים מכם כשאתם מדברים? ריח רע מהפה הוא תסמין שיכול ללוות     את מחלת החניכיים בכל שלביה, ויכול להוות עבורכם סימן אזהרה ראשוני.
  • דימום – המברשת שלכם הופכת לאדומה בעת הצחצוח? דימום עלול להופיע גם בזמן לעיסת מזון קשה או סתם ככה ללא כל גירוי.
  • נפיחות ואדמומיות בחניכיים – מעידים על מצב מתקדם של המחלה.
  • רגישות לחום ולקור - נסיגת חניכיים וחשיפה של שורש השן יוצרים רגישות גבוהה.
  • ניידות השיניים ופתיחת רווחים בין השיניים קיימים בשלב מתקדם של המחלה
חשוב שתשימו לב, יכולה להיות דלקת חניכיים ללא סימנים מורגשים על ידי המטופל. על כן, מומלץ להגיע למרפאת השיניים באופן סדיר לביקורת תקופתית.

מה גורם למחלת חניכיים?
ישנם גורמים המשפיעים על בריאות החניכיים שהינם גורמים סיסטמיים כגון: עישון, נטייה גנטית, מתח נפשי, סכרת, שינויים הורמונאליים, אוסטיאופורוזיס, תרופות מסוימות והיריון.

מי מטפל במחלות חניכיים?
הטיפול במחלות חניכיים יכול להתבצע על ידי רופא השיניים או השיננית. במקרים מסוימים, יופנה המטופל לרופא מומחה למחלות חניכיים (פריודונט).

אז איך מטפלים?
האבחון במחלות חניכיים כולל איתור בעיות כלליות המחמירות את המצב המקומי, וכן בדיקה קלינית ורנטגנית (צילומים) הכוללת הערכה של מצב החניכיים, הדימום, רמת ההיגיינה, מדידת הכיסים, רמת איבוד העצם וניידות השיניים.
כמובן שקל יותר לטפל בבעיה בשלב ההתחלתי שלה. לכן חשוב להגיע לביקורת תקופתית אצל רופא השיניים והשיננית, כבר אמרנו?

מרפאת שיניים